melba scorelijst
SCORINGSLIJST MELBA DE ZWENGEL
ARBEIDSVAARDIGHEDEN: haarverzorging |
1 2 3 4 5 6 7 8
|
Cognitieve kenmerken |
|
|
|
|
|
|
|
|
(2 ) |
Werkplanning |
|
|
|
|
|
|
|
|
1a |
Ik maak een werkplanning. |
|
|
|
|
|
|
|
|
b |
Ik hou gemakkelijk het overzicht |
|
|
|
|
|
|
|
|
c |
Ik werk graag met voorgeschreven taken |
|
|
|
|
|
|
|
|
d |
Ik geef graag zelf invulling aan mijn taken |
|
|
|
|
|
|
|
|
(4) |
Oplettendheid |
|
|
|
|
|
|
|
|
a |
Ik ben gericht op mijn eigen werk |
|
|
|
|
|
|
|
|
b |
Ik let niet op wat er om mij heen gebeurt |
|
|
|
|
|
|
|
|
c |
Ik ben op veiligheid gericht tijdens mijn werk |
|
|
|
|
|
|
|
|
d |
Ik herken signalen die belangrijk zijn in mijn werk |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sociale kenmerken |
|
|
|
|
|
|
|
|
(26) |
Teamwork |
|
|
|
|
|
|
|
|
a |
Ik vraag aan mijn collega wat hij/zij wil doen. |
|
|
|
|
|
|
|
|
b |
Ik vertel aan mijn collega wat ik wil doen. |
|
|
|
|
|
|
|
|
c |
Ik maak samen met mijn collega een taakverdeling. |
|
|
|
|
|
|
|
|
d |
Ik help mijn collega. |
|
|
|
|
|
|
|
|
e |
Ik aanvaard hulp van mijn collega. |
|
|
|
|
|
|
|
|
f |
Ik toon respect voor mijn collega. |
|
|
|
|
|
|
|
|
g |
Ik vraag aan mijn collega wat hij/zij wil doen. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kenmerken voor de manier van werkuitvoering |
|
|
|
|
|
|
|
|
(5) |
Uithoudingsvermogen |
|
|
|
|
|
|
|
|
a |
Ik voer, ook met tegenzin, taken en opdrachten uit. |
|
|
|
|
|
|
|
|
b |
Ik onderbreek mijn werk vaker dan nodig is |
|
|
|
|
|
|
|
|
c |
Ik moet regelmatig aangespoord worden |
|
|
|
|
|
|
|
|
d |
Ik kan langere tijd met het zelfde werk bezig zijn |
|
|
|
|
|
|
|
|
(23) |
Zelfstandigheid |
|
|
|
|
|
|
|
|
a |
Ik vraag om hulp. |
|
|
|
|
|
|
|
|
b |
Ik vraag tijdig om hulp |
|
|
|
|
|
|
|
|
c |
Ik bedenk zelf goede oplossingen. |
|
|
|
|
|
|
|
|
d |
Ik kan zelf beslissingen nemen |
|
|
|
|
|
|
|
|
e |
Ik heb veel begeleiding nodig |
|
|
|
|
|
|
|
|
(24) |
Zorgvuldigheid |
|
|
|
|
|
|
|
|
a |
Ik ben een “Pietje Precies” in mijn werk |
|
|
|
|
|
|
|
|
b |
Ik kan beter werken waarbij het er niet zo op aan komt |
|
|
|
|
|
|
|
|
c |
Mijn werk moet achteraf vaak gecontroleerd worden |
|
|
|
|
|
|
|
|
d |
Mijn werk is altijd “tiptop” in orde |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Psychomotorische kenmerken |
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) |
Energetische inzet |
|
|
|
|
|
|
|
|
a |
Ik ben altijd vol energie aan het werk |
|
|
|
|
|
|
|
|
b |
Ik kan mezelf goed motiveren |
|
|
|
|
|
|
|
|
c |
Ik moet aangespoord worden |
|
|
|
|
|
|
|
|
(7) |
Fijne motoriek |
|
|
|
|
|
|
|
|
a |
Ik kan werk doen wat behendigheid vereist |
|
|
|
|
|
|
|
|
b |
Ik heb een voorkeur voor fijne werkzaamheden |
|
|
|
|
|
|
|
|
c |
Ik heb een voorkeur voor grove werkzaamheden |
|
|
|
|
|
|
|
|
d |
Ik heb voldoende kracht in handen en vingers |
|
|
|
|
|
|
|
|
(20) |
Contactvaardigheid |
|
|
|
|
|
|
|
|
a |
Ik kan in gesprek gaan met een klant |
|
|
|
|
|
|
|
|
b |
Ik kan een zakelijk onderhoudend gesprek voeren |
|
|
|
|
|
|
|
|
c |
Ik ben klantvriendelijk en behulpzaam |
|
|
|
|
|
|
|
|
d |
Mijn gezicht ziet er vriendelijk uit |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Schoolse kenmerken |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NVT |
|
|
|
|
|
|
|
|
HYGIЁNE |
1 2 3 4 5 6 7
|
Persoonlijke hygiëne |
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Ik poets mijn tanden goed. |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Ik douche me. |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Ik scheer me. |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Ik ruik fris. |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Ik gebruik deodorant. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Uiterlijke verzorging |
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Ik verzorg dagelijks mijn kapsel. |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Ik zorg dat mijn nagels schoon zijn. |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Ik draag schone kleding. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Persoonlijke verzorging |
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Ik slaap voldoende. |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Ik heb een normaal eetpatroon. |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Ik draag bedekte kleding. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Verzorging werkplek |
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Ik ruim mijn werkplek op. |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Ik ga goed om met werkmaterialen. |
|
|
|
|
|
|
|
VEILIGHEID |
1 2 3 4 5 6 7
|
Werkkleding |
|
|
|
|
|
|
|
a |
Ik draag de juiste werkkleding. |
|
|
|
|
|
|
|
b |
Ik zorg voor geschikte werkschoenen. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Beschermingsmiddelen |
|
|
|
|
|
|
|
a |
Ik maak gebruik van voorgeschreven beschermingsmiddelen. |
|
|
|
|
|
|
|
b |
Ik weet waar deze beschermingsmiddelen voor dienen. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ik kan deze lijst op verschillende manieren invullen. Ik overleg met mijn mentor op welke manier ik de scoringslijst ga invullen en welke vaardigheden voor mij belangrijk zijn. |
Ik kan scoren met deze tekens. -- = lukt nog nooit - = lukt heel af en toe, bijna nooit +/- = lukt soms of wisselt + = lukt vaak ++ = lukt altijd |
Ik kies ervoor om met kleur te werken en daarmee de vakjes in te kleuren. Groen = lukt altijd Oranje = lukt soms of wisselt Rood = lukt nooit |
Maak jouw eigen website met JouwWeb